چگونه به کودک خود کمک کنیم تا درست فکر کند؟

 

هر والدینی باید فرزندان خود را به درستی پرورش دهد و راه را برای رسیدن به افراد خوب و کاملی هموار کند. این مهم است که هر کودک در یک محیط خانوادگی محبوب رشد کند و تمام ارزشهای لازم را برای او فراهم کند تا شخصیتی مناسب داشته باشد و او را برای زندگی و مشکلات آن آماده کند.

 

در میان چیزهای دیگر ، مهم است که به فرزندتان کمک کنید تا خوب فکر کند ، زیرا این امر به او کمک زیادی در زندگی می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با او صادقانه صحبت کنید و سؤالاتی از او بپرسید که ذهن او را تیزتر کرده و آن را تمرین می کند.

 

با این سؤالات شما گفتگوی صادقانه و عمیقی با فرزندان خود باز خواهید کرد که از آن شما سود خواهید برد. شما آن را بهتر یاد خواهید گرفت ، به هم نزدیک خواهید شد ، روابط و اعتماد خود را که از قبل بین شما وجود دارد تقویت خواهید کرد و به او کمک خواهید کرد تا درست فکر کند و یاد بگیرد که افکارش را پرورش دهد.

 

بپرسید:

 

1. "خود را در 5 کلمه برای من توصیف کنید." کودک شما روند انتقاد از خود را طی خواهد کرد و به این فکر می کند که دیگران چگونه می توانند آن را ببینند و درباره آن چه فکر می کنند. مهم است که عناصری را که فکر می کنید آن را توصیف می کنند ، شناسایی کنید و آن را برای شما تحلیل کنیم. اگر او از سنین کودکی یاد بگیرد که وارد این فرآیند شود ، در تمام طول زندگی خود دچار بحرانی می شود. و این فرایندی است که همه به آن نیاز دارند و به خیلی کمک می کنند.

 

2. "چه چیزی شما را خوشحال می کند؟ دوست دارید چه کاری انجام دهید تا خوشبخت باشید؟" پاسخ او ممکن است "بازی های ویدئویی" باشد ، اما ممکن است این چیزی باشد که شما را بدون سخره رها کند. یک روز کودک گفت: "مادرم را بخندید ، زیرا وقتی می خندد ، او بسیار زیبا است." شما هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است از کودک بشنوید! نکته این سوال این است که کودک خود را به فکر کردن در مورد همه چیزهایی که او را خوشحال می کند و به او بیاموزد که همیشه باید زمان برای یافتن با آنها بیابد. او این را به یاد خواهد آورد و بعداً در زندگی از آن بهره مند خواهد شد.

 

3. "فکر می کنید چه کاری را انجام می دهید که دیگران در اطراف شما دوست دارند انجام دهند؟" این سؤال باعث خواهد شد تا او فکر کند و بفهمد که می توانید رفتارهایی را برای اطرافیان خود انجام دهید و به آنها بیاموزید. او یاد خواهد گرفت که باید به دیگران علاقه مند شود و به دیگران کمک کند و باعث می شود که برای دیگران مهم و با ارزش باشد ، زیرا چیز خوبی برای ارائه دارد و چیزی که احساس می کند ارزش اشتراک گذاری دارد. در این روش به او کمک خواهید کرد تا عزت نفس را کسب کند و ارزش پیشنهاد را بیاموزد .

 

4- "بدترین چیست و بهترین کاری که تا به حال برای شما اتفاق افتاده است چیست؟" از این طریق او فکر خواهد کرد که زندگی نه تنها لحظات خوب و دلپذیر دارد بلکه لحظات دشوار و غم انگیز را نیز شامل می شود. شما او را درک خواهید کرد که باید یاد بگیرد که در شادی ها و مشکلات زندگی کند و راهی برای زنده ماندن و ادامه یافتن پیدا کند. و این یک درس مهم زندگی است. او باید بیاموزد که بر بدی غلبه کند ، زیرا بعد از طوفان ، آفتاب همیشه طلوع می کند. با این حال ، این را روشن کنید که در باران چیزهای زیادی یاد می گیرید.

 

5- "به نظر شما این مرد چه احساسی دارد؟" آن را در روند مشاهده و تفکر در مورد افراد در کنار او و احساسات خود قرار دهید. شما احساس همدلی را ایجاد خواهید کرد ، که برای زندگی و ارتباط او با اطرافیان مهم است.

 

6. "آینده خود را چگونه تصور می کنید؟" او را ترغیب به خواب و اهداف آینده کنید.

 

7. "کدام یک از دوستان شما را بیشتر دوست دارید و چرا؟" شما او را مجبور خواهید کرد که در مورد آنچه هرکدام از دوستانش به او پیشنهاد می کنند فکر کند و یاد بگیرید که وارد این روند شود ، تا او بتواند بهتر افرادی را که به او اعتماد دارند وزن کند و چه کسی او را در زندگی خود قرار دهد. او یاد خواهد گرفت که افرادی در کنار او باشند که چیزی برای او پیشنهاد دهند ، که به او اهمیت می دهند و تأثیر خوبی دارند. اصحاب و دوستان بخش مهمی از زندگی همه هستند ، بنابراین باید با افراد بسیار گزینشی باشید.

بهترین دبستان منطقه10